Translate

miercuri, 3 decembrie 2014

De la alergare la fitness

Înscrierea mea, în această toamnă, la cursurile de specializare instructor aerobic-fitness si personal trainer, a venit - aș putea spune - oarecum firesc și ca o încununare a unui an dedicat cvasitotal sportului. Toate angajamentele mele personale, asumate an de an, ani de-a rândul, referitoare la practicarea sportului și care au fost aproape de fiecare dată neonorate (cu unele excepții), par a-și fi găsit supapa realizării acum, în 2014, într-un context pe care altă dată l-aș fi găsit complet nepotrivit: venirea celui de-al doilea copil în familie, vârsta, problemele financiare, etc. În mod mai mult sau mai puțin pradoxal, tocmai aceste condiții au fost cele care m-au motivat cel mai puternic. Am realizat că numai o stare de sănătate foarte bună mă va ajuta, pe viitor, să fac față tuturor problemelor și provocărilor și, în consecință, am decis să acord importanța care se cuvine acestui segment al existenței mele.

Totuși, de la practicarea sportului ca hobby și până la a pune bazele unei cariere în acest domeniu acum, la 40 de ani, pare a fi cale lungă. Pentru mine însă, nu a fost deloc atât de lungă. Dorința de a împărtăși și altora din experiențele pe care le-am dobândit și le voi dobândi, precum și dorința de a aborda de o manieră mult mai bine fundamentată științific, analitic și metodic preocuparea mea pentru sport, au reprezentat o motivație suficientă pentru un astfel de demers. Mai mult, am realizat că obținerea unei calificări în domeniul practicării sportului de agrement, îmi deschide calea către realizarea câtorva proiecte pe care le aveam de mult în minte dar erau lipsite de prea multe perspective. Acum însă, idei precum Dynamic Life Intergative Coaching, CoachingKids (proiecte dezvoltate în parteneriat cu George Vescan) sau personal training-ul capătă dimensiuni realizabile și se constituie în alternative reale pentru viitor. 

Cursurile de specializare pe care le-am urmat sunt cele organizate de Federația Română Sportul pentru Toți - cea mai abilitată autoritate în domeniul formării profesionale a acestui tip de instructori - motiv pentru care mă consider un norocos că am ajuns aici unde am avut ocazia să cunosc specialiști adevărați în domeniul practicării sportului pentru toți. Am cunoscut specialiști foarte buni în domeniul anatomiei funcționale si biomecanicii, în kinetoterapie și în diverse ramuri sportive, până la specialiști în nutriție și comunicare și în muzică pentru sport (am inteles, de exemplu, ce este acela un "bpm" muzical pe care acum îl aplic în mod consecvent în alergările lungi care sunt cu mult mai facile şi cu un ritm mult mai constant). 

Cursurile au fost găzduite de Lotus Sport, o locație foarte bine adaptată practicării celor mai diverse tipuri de activități sportive indoor și unde am avut ocazia să cunosc traineri extrem de bine pregătiți, care susțineau clasele cu un grad de profesionalism foarte înalt. Este adevărat că, înaintea acestui curs, nu prea am trecut prin stabilimentele în care se practică diferitele tipuri de aerobic, ci doar prin cele destinate exclusiv body-building-ului și artelor marțiale, însă ceea ce am văzut aici chiar m-a impresionat și mi-am dat seama că fitness-ul este o industrie care presupune alocarea unor resurse serioase, nu doar materiale ci, în primul rând, umane.

Nu în ultimul rând, mă bucur că am avut ocazia să intru în contact cu oamenii care muncesc la Federația Sportul pentru Toți - o organizație în al cărei rol și misiune în societate eu cred foarte mult și în activitatea căreia îmi doresc să mă implic, pe viitor, ori de câte ori va fi posibil și mi se va solicita acest lucru. Consider că sportul de agrement într-o țară este cu mult mai important decât cel de performanță pentru că se adresează tuturor membrilor societății iar practicarea lui reprezintă o condiție absolut necesară pentru ameliorarea stării de sănătate publică și, nu în ultimul rând, a condițiilor de trai și nivelului de civilizație, în general. Iar această Federație este exact autoritatea responsabilă cu promovarea și susținerea acestui tip de activitate sportivă și de aceea cred că merită toată atenția și tot sprijinul care i s-ar putea acorda.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea! Iti voi raspunde in scurt timp.